استاندار فارس: ارتباط هدفمند صنعت و دانشگاه و تجاری سازی اختراعات ضروری است

استاندار فارس: ارتباط هدفمند صنعت و دانشگاه و تجاری سازی اختراعات ضروری استاستاندار فارس رویداد شب علم را اقدامی علمی و فرهنگی و تفریحی و هدفمند دانست و تصریح کرد: بی شک دانشگاه شیراز یکی از قطب های علمی کشور و خاورمیانه است و انتظارات از آن هم در همین حد بالاست.


به گزارش مجله خبری از فارس، دکتر حسینعلی امیری در حاشیه بازدید از رویداد شبِ علم که در دانشگاه شیراز برگزار شد از رئیس دانشگاه، معاونین و دست اندرکاران و تمام جوانانی که با علاقه، دستاوردهای خود را تشریح می کنند تشکر کرد و گفت: اقدامی که دانشگاه شیراز تحت عنوان شبِ علم انجام داده کاری نو و جدیدی است.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه شخصا به دانشگاه و دانشگاهیان و فعالیت های دانشگاهی علاقه دارم، اظهار داشت: بعید می دانم تا امروز چنین ابتکاری در سطح کشور انجام گرفته باشد.
وی با بیان دستاوردهای برگزاری این قبیل نمایشگاه ها، گفت: این نمایشگاه هم از جهت ارائه دستاوردهای دانشکده های مختلف دانشگاه شیراز برای علاقمندان و عموم مردم و افرادی که اهل تحقیق و پژوهش هستند موثر است و هم برای پژوهشگران جوانی که محصولات آنان به نمایش گذاشته شده ایجاد انگیزه می کند.
امیری افزود: این اقدام برای اساتید نیز مایه دلگرمی است چرا که در این نمایشگاه پژوهشگران جوان و دانشجویان تحت تعلیمات و هدایت اساتید نتایجی را بوجود آورده اند که قابلیت استفاده دارد.
نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره بر اینکه یکی از نقایصی که در کشور داریم این است که بین صنعت و دانشگاه ارتباط تنگاتنگ و سیستماتیک و هدفمند کمتر دیده می شود، اظهار داشت: در دانشگاه اقدامات خوبی انجام می شود اما این نتایج در بخش های اجرایی کمتر مورد توجه و استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: یکی از معضلات موجود نیز در حوزه اختراعات، مباحث مربوط به تجاری سازی است که باید بصورت ویژه به آن توجه کرد.
استاندار فارس خاطر نشان ساخت: قطعا برگزاری این نمایشگاه ها، ایرادات را رفع و نقایص را از بین می برد و علاوه بر آن هم از جهت علمی ارزشمند است و هم نشاط، شور و عشق را افزایش می دهد.
وی با تاکید براینکه امروز نشاط یکی از ضرورت های جامعه است، تصریح کرد: این اقدام علاوه بر ارزش علمی، ارزش فرهنگی هم دارد؛ این نمایشگاه شور و نشاط که مورد نیاز جامعه امروز است را در شهر شیراز ایجاد کرده کما اینکه عمده بازدیدکنندگان، جمعیت جوان هستند که باید رشد کنند و مورد توجه قرار بگیرند.
امیری ضمن اینکه شب علم را اقدامی علمی و فرهنگی و تفریحی دانست، ابراز امیدواری کرد این قبیل اقدامات استمرار داشته باشد و در انتها تصریح کرد: بی شک دانشگاه شیراز یکی از قطب های علمی کشور و خاورمیانه است و انتظارات از آن هم در همین حد هست.

انتهای پیام



پست های مرتبط